keskiviikko 20. marraskuuta 2013

Ihana perhe ja ystävät Ohiossa

Oona, USA

Kohta on kulunut jo neljä kuukautta siitä kun hyppäsin lentokoneeseen ja kohti uusia seikkailuja! Ajattelin vähän kertoa kuka olen ja missä vietän vaihtovuoteni ja miten täällä on tähän asti mennyt.

Eli minun nimeni on Oona ja vietän vaihtovuoteni Huron-nimisessä kaupungissa Ohiossa, ihan suurien järvien rannalla. Mun host perheeseen kuuluu kaksi siskoa, veli ja vanhemmat, sekä kaksi äänekästä koiraa. Host perheeni on ollut paras mahdollinen ja ne avasi niiden sydämmet mulle heti kun saavuin tänne. Yhdessä eläminen on ollut tosi helppoa ja ne tuntuu jo oikealta perheeltä. Ne on halunnut näyttää mulle kaikkea uutta täällä ja ollaankin käyty telttailemassa, Clevelandissa, baseball-pelissä, college football pelissä, Cedar Point- huvipuistossa ja vaikka missä!

Koulu täällä on aika erilaista, mutta helppoa. Kavereiden saaminen ei ollut niin hankalaa kun kuvittelin sen olevan. Sain tosi hyviä kavereita tennisjoukkueesta ja vaikka tennis on nyt loppu, kaverit on säilyneet. Oon myös tutustunut muihin vaihtareihin ja saksalainen vaihtari naapurista on tullut tosi läheiseksi.

Mulla ei missään vaiheessa tullut kulttuurishokkia, mutta kulttuuri eroja täällä kyllä näkee joka päivä. Ruoka, pukeutuminen, käyttäytyminen; kaikki on erilaista jollain tavalla. Eniten totuttelua vaati koulu, sillä siellä piti opetella elämään muiden nuorten tavoin ja pukukoodin kanssa on ollut vähän ongelmia. Hahhah.

Kaikenkaikkiaan vuoteni on tähän asti mennyt tosi hyvin ja toivottavasti jatkuu samaan malliin! Hyvää marraskuuta kaikille!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti