tiistai 8. kesäkuuta 2010

Vuosi pulkassa Riihimäellä

Onneksi tultiin hyvin toimeen mun suomalaisen perheen kanssa jo ensimäisella viikollakin.

Muistan kun elokuussa ekana oltiin mökillä ja perheeni jokainen jäsen yritti selittää mulle erään suomalaisen satukirjan tarinaa.Silloin oli jo oikea perhe tunnelma. Mutta jotenkin mä tiesin jo ekasta hetkestä että mä voin luottaa heihin. Minun mielestäni, ihmiset jotka ottaavat vaitho-oppilaan luokseen vuodeksi,ovat vähän niin kuin vaihto-oppilaita itsekin. He myös haluavat kokea jotain uutta ja haluavat oppia miten voi elää vähän eri tavalla. Minusta me molemmat olemme oppineet toistemme kulttuureista.

Tiedän että jos minulla on ongelma, mä voin turvallisesti keskustella siitä vaikka kenen kanssa mun perheestäni. En osaa kuvitella mun elämäni ilman heitä. Vaikka joudun lähtemään, tiedän että sen lisäksi että mulla on Unkarilainen perhe, mulla on myös suomalainen, jonne voin tulla aina kun haluan.

Unkarilainen Luca saapui Riihimäelle elokuussa 2009. Hänen vaihto-oppilasvuotensa Suomessa päättyi kesäkuun lopussa 2010.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti