tiistai 2. heinäkuuta 2013

Vaihtovuosi Unkarissa on ollut aivan mieletöntä aikaa

Rosa, Unkari

Olen musiikkivaihdossa Unkarissa. Käyn Unkarin pääkaupungissa Budapestissa musiikki- ja kuorokoulussa. Käyn joka viikko piano ja urkutunneilla. Koulussani jokaisen oppilaan on soittotuntien lisäksi osallistuttava laulutunneille ja kuoroharjoituksiin kaksi kertaa viikossa ja joka toisena lauantaina. Pidän koulustani todella paljon ja musiikinopettajistani.



Unkarin musiikkiohjelman kautta olen saanut paljon uusia mahdollisuuksia myös musiikin parissa. Olen päässyt moneen konserttiin soittamaan ja kuoron kanssa laulamaan. Viime kuussa teimme kuoroni kanssa matkan Salzburgiin ja osallistuin myös pianokilpailuun.


Vaihtovuoteni täälla Unkarissa on on ollut aivan mieletöntä aikaa. Kuluneen vaihtovuoteni aikana olen ehtinyt tehdä ja kokea todella paljon. Olen oppinut puhumaan kaunista ja erityistä unkarin kieltä. Olen tutustunut uusiin ihmisiin, niin unkarilaisiin kuin muihin vaihtareihin ympäri maailmaa ja unkarin perheeni on minulle todella rakas! Vaihto-oppilaana oleminen on jotain todella ainutlaatuista ja olen niin kiitollinen, että olen saanut tähän mahdollisuuden!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti